سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه

تبیین، بررسی و نقد مبانی نظریه عدالت جان راولز‌

milad milad | دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹ ب.ظ

۵-۲٫ رئوس مطالب نظریه‌ی راولز. ۳۷

 

۶-۲٫ نتایج سیاسی نظریه‌ی راولز. ۳۹

 

 

 

فصل سوم

 

بسترهای فکری راولز. ۴۱

 

۱-۳٫ انگیزه‌ی نظریه‌پردازی راولز. ۴۱

 

۲-۳٫ آبشخورهای فکری جان راولز. ۴۲

 

۱-۲-۳٫ لیبرالیسم. ۴۲

 

۲-۲-۳٫ انسان‌‌گرایی. ۵۰

 

۳-۲-۳٫ سکولاریسم. ۵۲

 

۴-۲-۳٫ انسان‌شناسی وظیفه‌‌گرا ۵۴

 

۵-۲-۳٫ کثرت‌‌گرایی. ۵۸

 

۶-۲-۳٫ نسبیت‌‌گرایی معرفت‌شناختی. ۶۰

 

۷-۲-۳٫ کانتیسم. ۶۳

 

فصل چهارم

 

بررسی نظریه‌ی راولز، ویژگی‌ها و مبانی آن.. ۷۹

 

۱-۴٫ نقد راولز بر نظریه‌های رقیب… ۷۹

 

۱-۱-۴٫ دیدگاه راولز درباره‌ی نظریه‌ی سودگرایی.. ۸۰

 

۲-۱-۴٫ دیدگاه راولز درباره‌ی نظریه‌ی شهودگرایی.. ۸۴

 

۳-۱-۴٫ دیدگاه راولز درباره‌ی نظریه‌ی کمال‌گرایی.. ۸۷

 

۲-۴٫ راولز پیشین.. ۸۹

 

۱-۲-۴٫ کثرت‏گرایی.. ۹۰

 

۲-۲-۴٫ قراردادگرایی.. ۹۱

 

۳-۲-۴ وضع نخستین.. ۹۳

 

 

 

۴-۲-۴ پرده‌ی بی‌خبری.. ۹۴

 

۵-۲-۴٫ عقلانیت… ۹۴

 

۶-۲-۴٫ اصول عدالت… ۹۶

 

۳-۴٫ راولز پسین.. ۹۷

 

۱-۳-۴٫ پراگماتیسم. ۹۷

 

۲-۳-۴٫ مدارای دموکراتیک… ۱۰۷

 

۳-۳-۴٫  اجماع هم‌پوشان. ۱۰۹

 

۴-۳-۴٫ اصل همگانی عدالت… ۱۱۰

 

۵-۳-۴٫ ایمان عقلایی به امکان تحقّق یک نظام عادلانه. ۱۱۲

 

۶-۳-۴٫ ایده‌ی مفهوم سیاسی عدالت… ۱۱۲

 

۷-۳-۴٫ ایده‌ی اجماع هم‌پوشان. ۱۱۴

 

۸-۳-۴٫ شرط همگانی مفهوم عدالت… ۱۱۶

 

فصل پنجم

 

اندیشه‌های منتقد راولز. ۱۲۱

 

۱-۵٫ فیلسوفان مسلمان. ۱۲۱

 

۲-۵٫ کمال‌گرایان. ۱۲۲

 

۳-۵٫ جامعه‌گرایان. ۱۳۲

 

۴-۵٫ تکثرگرایان ارزشی.. ۱۳۷

 

۵-۵٫ چندفرهنگی‌گرایان. ۱۳۹

 

۶-۵٫ برابری‌خواهان. ۱۴۲

 

۷-۵٫ آزادی‌خواهان (لیبرتارین‌ها) ۱۴۵

 

۸-۵٫ فمینیست‌ها ۱۵۱

 

 

 

فصل ششم

 

تحلیل. ۱۵۳

 

۱-۶٫ بررسی نقدهای راولز بر نظریه‌های رقیب… ۱۵۳

 

۲-۶٫ دسته بندی و بررسی نقدهای وارد بر راولز. ۱۵۵

 

۱-۲-۶٫ انتقادهای وارد بر مبانی و بستر فکری راولز. ۱۵۵

 

۱-۱-۲-۶٫ نقد لیبرالیسم. ۱۵۵

 

۲-۱-۲-۶٫ نقد انسان‌‌گرایی.. ۱۵۷

 

۳-۱-۲-۶٫ نقد سکولاریسم. ۱۶۰

 

۴-۱-۲-۶٫ نقد انسان‌شناسی وظیفه‌‌گرا ۱۶۱

 

۵-۱-۲-۶٫ نقد کثرت‌‌گرایی.. ۱۶۶

 

۶-۱-۲-۶٫ نقد نسبیت‌‌گرایی معرفت‌شناختی.. ۱۶۹

 

۷-۱-۲-۶٫ نقد پراگماتیسم. ۱۷۲

 

۸-۱-۲-۶٫ قرارداد اجتماعی.. ۱۷۲

 

۲-۲-۶٫ انتقادهای ناظر بر محتوای راولز. ۱۷۵

 

۱-۲-۲-۶٫ بی‌توجّهی به فلسفه‌ی اخلاق.. ۱۷۵

 

۲-۲-۲-۶٫ وضعیت اصیل.. ۱۷۵

 

۳-۲-۲-۶٫ بی‌توجّهی به معیارهای عدالت‌پژوهی.. ۱۷۶

 

۴-۲-۲-۶٫ پرده‌ی بی‌خبری.. ۱۷۷

 

۵-۲-۲-۶٫ فرضی بودن ‌‌‌وضع نخستین و اشکالات آن. ۱۷۷

 

۶-۲-۲-۶٫ پارادوکس در تصور پیشین «خیر» و سعادت… ۱۸۱

 

۷-۲-۲-۶٫ عدم توجّه به تلقی‌های دیگر از «خیر» ۱۸۲

 

 

 

۸-۲-۲-۶٫ اصول عدالت: آزادی، تمایز. ۱۸۲

 

۹-۲-۲-۶٫ اقتضای ظالمانه‌ی اصل دوم. ۱۸۳

 

۱۰-۲-۲-۶٫ نسبیت عدالت و معیار‌ناپذیری مطلق آن. ۱۸۴

 

۱۱-۲-۲-۶٫ ایدئولوژیک و جانب‌دارانه و بومی بودن ‌نظریه‌ی راولز. ۱۸۵

 

۱۲-۲-۲-۶٫ فقدان نوآوری.. ۱۸۶

 

۱۳-۲-۲-۶٫ فقدان انسجام و شفافیت لازم و ابهام و تفسیرپذیری زیاد نظریه. ۱۸۷

 

۱۴-۲-۲-۶٫ خنثا و تهی بودن عدالت در ‌نظریه‌ی راولز. ۱۸۸

 

۱۵-۲-۲-۶٫ معطوف بودن به پوچی و پوچ‌گرایی.. ۱۸۹

 

۱۶-۲-۲-۶٫ عدم توجّه به بسیاری از تلقی‌های دیگر از عدالت… ۱۹۰

 

۱۷-۲-۲-۶٫ تردیدپذیر بودنِ ضدیت با فایده‌انگاری.. ۱۹۰

 

۱۸-۲-۲-۶٫ نگاه غیرساختاری و انتزاعی به عدالت اجتماعی.. ۱۹۱

 

خاتمه

 

علل توجّه صاحب‌نظران به دست‌آورد راولز. ۱۹۳

 

 

 

منابع: ۱۹۹

 

کتاب‌‌‌نامه فارسی: ۱۹۹

 

مقالات: ۲۰۱

  • milad milad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی