سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه

۱-۶-۱-۱- مهارت: ۱۲

 

۱-۶-۱-۲- مدیر آموزشی: ۱۳

 

۱-۶-۱-۳- مهارت فنی: ۱۳

 

۱-۶-۱-۴- مهارت انسانی: ۱۳

 

۱-۶-۱-۵- مهارت ادراکی: ۱۳

 

۱-۶-۱-۶- مدیریت: ۱۳

 

۱-۶-۱-۷- مدیریت زمان: ۱۴

 

۱-۶-۱-۸- هدف گذاری: ۱۴

 

۱-۶-۱-۹- اولویت‌بندی اهداف و فعالیت‌ها: ۱۴

 

۱-۶-۱-۱۰- برنامه ریزی عملیاتی: ۱۴

 

۱-۶-۱-۱۱- تفویض اختیار: ۱۴

 

۱-۶-۱-۱۲- مدیریت ارتباطات: ۱۵

 

۱-۶-۱-۱۳- مدیریت جلسات: ۱۵

 

۱-۶-۲- تعاریف عملیاتی ۱۵

 

۱-۶-۲-۱- مهارتهای مدیران: ۱۵

 

۱-۶-۲-۲- مهارت فنی : ۱۵

 

۱-۶-۲-۳- مهارت انسانی: ۱۶

 

۱-۶-۲-۴- مهارت ادراکی: ۱۶

 

۱-۶-۲-۵- مدیریت زمان: ۱۶

 

۱-۶-۲-۶- هدفگذاری: ۱۶

 

۱-۶-۲-۷- اولویت بندی اهداف و فعالیتها: ۱۶

 

۱-۶-۲-۸- تفویض اختیار: ۱۶

 

۱-۶-۲-۹- برنامه ریزی عملیاتی: ۱۶

 

۱-۶-۲-۱۰- مدیریت ارتباطات: ۱۷

 

۱-۶-۲-۱۱- مدیریت جلسات: ۱۷

 

مقدمه: ۱۹

 

۲-۱- پیشینه نظری و تجربی مدیریت ۲۰

 

۲-۱-۱- تاریخچه مدیریت ۲۰

 

۲-۱-۲- فراگرد مدیریت ۲۰

 

۲-۱-۳- تعاریف و مفهوم مدیریت آموزشی ۲۱

 

۲-۱-۴- اهمیت مدیریت آموزشی ۲۲

 

۲-۱-۵- اهداف مدیریت آموزشی ۲۳

 

۲-۱-۶- تربیت و تأمین مدیران آموزشی و اهمیت آن ۲۴

 

۲-۲- مبانی نظری مهارت‌های مدیران ۲۶

 

۲-۲-۱- تئوری مهارتهای سه گانه مدیران ۳۲

 

۲-۲-۱-۱- مهارت فنی ۳۲

 

اجزای مهارت فنی ۳۳

 

۲-۲-۱-۲- مهارت انسانی ۳۴

 

نظریه روابط انسانی ۳۸

 

برخی شاخص‌های روابط انسانی: ۳۸

 

بهبود مدیریت و عوامل موثر در توسعه مهارتهای انسانی   ۴۰

 

۲-۲-۱-۳- مهارت ادراکی ۴۱

 

اجزای مهارت‌های ادراکی ۴۵

 

۲-۲-۲- مهارتهای مدیریتی ۴۶

 

۲-۲-۲-۱- پرورش مهارت‌ها ۴۷

 

پرورش مهارت فنی: ۴۷

 

پرورش مهارت انسانی: ۴۸

 

پرورش مهارتهای ادراکی: ۴۸

 

۲-۳-  مبانی نظری مدیریت زمان ۴۹

 

۲-۳-۱-  مبانی نظری مهارتهای سازمانی مدیریت زمان ۴۹

 

۲-۳-۱-۱- هدف‌گذاری ۴۹

 

۲-۳-۱-۲- اولویت‌بندی اهداف و فعالیت‌ها ۴۹

 

۲-۳-۱-۳- برنامه‌ریزی عملیاتی ۴۹

 

۲-۳-۱-۴- تفویض اختیار ۵۰

 

۲-۳-۱-۵- مدیریت ارتباطات ۵۰

 

۲-۳-۱-۶- مدیریت جلسات ۵۰

 

۲-۳-۲- تعاریف مدیریت زمان ۵۱

 

۲-۳-۳- اهمیت مدیریت زمان: ۵۱

 

۳-۳-۴-  مدیریت در زمان: ۵۲

 

۳-۳-۵- مدیریت زمان و اسلام ۵۲

 

۳-۳-۶- سودمندی‌های مدیریت زمان ۵۳

 

۳-۳-۷- قوانین مرتبط با مدیریت زمان ۵۳

 

۳-۳-۷-۱- قانون پارتو ۵۴

 

۳-۳-۷-۲- قانون پارکینسون ۵۴

 

۳-۳-۷-۳- قانون دقیقه نود ۵۴

 

۲-۴- مروری بر تحقیقات گذشته ۵۵

 

۲-۴-۱- چکیده تحقیقات انجام‌شده در ایران ۵۵

 

۲-۴-۲- چکیده تحقیقات انجام‌شده در خارج: ۵۸

 

۲-۵- چارچوب نظری ۶۴

 

۲-۵-   مدل تحلیلی تحقیق ۶۶

 

۲-۷-  خلاصه فصل ۶۷

 

مقدمه ۷۰

 

۳-۱- نوع تحقیق بر اساس طرح تحقیق و اهداف تحقیق   ۷۰

 

۳-۲- متغیرهای مورد بررسی ۷۰

 

۳-۳- جامعه آماری، برآورد حجم نمونه و روش‌های نمونه‌گیری   ۷۱

 

۳-۳-۱- جامعه آماری ۷۱

 

۳-۳-۲-حجم نمونه و روش نمونه‌گیری ۷۱

 

۳-۴- ابزارهای تحقیق ۷۱

 

۳-۵- روایی و پایایی ابزار سنجش ۷۲

 

۳-۵-۱- روایی ۷۳

 

۳-۵-۲- پایایی یا ثبات ۷۳

 

۳-۶- شیوه‌های جمع‌ آوری اطلاعات ۷۴

 

۳-۷- روش‌های آماری تجزیه و تحلیل داده‌ها   ۷۴

 

مقدمه ۷۶

 

۴-۱- ویژگی‌های فردی ۷۶

 

۴-۱-۱- جنسیت ۷۶

 

۴-۱- ۲ – میزان تحصیلات ۷۷

 

۴-۱- ۳ – سابقه مدیریت ۷۸

 

۴-۲ -آمار توصیفی متغیرهای پ‍‍ژوهش ۷۹

 

۴- ۳ – بررسی فرضیه های تحقیق: ۸۲

 

فرضیه اصلی تحقیق: ۸۲

 

فرضیه‌های فرعی تحقیق: ۸۳

 

مقدمه ۱۰۷

 

۵-۱-  نتایج تحقیق ۱۰۷

 

۵-۱-۱- فرضیه اصلی ۱۰۷

 

۵-۱-۲- فرضیه‌های فرعی ۱۰۸

 

۵-۲-بحث و بررسی ۱۱۳

 

۵-۳-پیشنهادهای تحقیق ۱۱۶

 

۵-۴-توصیه ها: ۱۱۷

 

۵-۵-  محدودیتهای پژوهش ۱۱۸

 

۵-۶- خلاصه فصل ۱۱۸

 

منابع فارسی ۱۱۹

 

منابع لاتین ۱۲۸

 

پیوست ۱۳۰

 

مقدمه

 

آموزش و پرورش عامل اصلی و کلیدی توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هر          جامعه‌ای محسوب می‌شود تجزیه و تحلیل عوامل موثر در رشد و توسعه جوامع پیشرفته بیانگر آن است که همه کشورها، از آموزش و پرورش کارآمد و اثربخشی برخوردار بوده‌اند. از چند دهه‌ی اخیر با رشد و توسعه بی‌سابقه کمی و کیفی نظام‌های آموزش و پرورش در جوامع مواجه شده‌ایم. هرساله تقاضا برای آموزش و پرورش به سبب اهمیت یافتن آن بیشتر و بیشتر می‌شود و عده‌ی بسیار زیادی از کودکان برای کسب تحصیلات و برخورداری از امتیازات اجتماعی و اقتصادی آن به مدارس روی می‌آورند(نیکنامی، ۱۳۷۵).

 

برای دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت  pipaf.ir  مراجعه نمایید.

مدیریت و رهبری از ارکان سازمان و جامعه است. مدیریت آموزشی در بین سایر انواع مدیریت‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اگر آموزش و پرورش هر جامعه‌ای در رأس همه مسائل جامعه باشد، مدیریت آموزشی نیز با همان منطق جایگاه مهمی در بهسازی و توسعه جامعه دارد. اگر مدیران آموزشی یک جامعه دارای دانش و مهارت کافی باشند، بدون تردید نظام آموزشی نیز از اثربخشی، کارائی و اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود(میرکمالی،۱۳۸۰).

 

می‌توان گفت که رشد و تعالی جامعه به نظام آموزشی آن و موفقیت هر نظام آموزشی به کیفیت مدیران آن بستگی دارد و از طرفی هم می‌توان گفت موفقیت مدیرانآموزشی به مهارتهای مدیریتی آنان برمی‌گردد.

 

برای اینکه یک مدیر آموزشی در همهجا حضور داشته باشد، با همه نیرو و توان خودکار کند، اندیشه خلاق را پرورش دهد، در انتظار رویدادها باشد، و خود را برای مقابله با آنها آماده کند باید از عواطف متعادل برخوردار باشد و در برقراری روابط انسانی و هماهنگی مهارت لازم را دارا باشد تا بتواند مدیری اثربخش محسوب شود و سازمان اثربخشی را با همکاری کارکنان آنکه به منزله روح و قلب سازمان‌اند، اداره کنند(بهرنگی،۱۳۸۲).

 

تغییرات شگرف وبیسابقه‌ایکه دروجوه مختلفدانشبشریاعماز اقتصاد، سیاست، علوم اجتماعی و فنآوری بروز نموده است، اهمیت مهارتهای مدیران را خصوصاً در آموزشو پرورش، بیش از پیش و با گستردگی و پیچیدگی دشواری‌های خاصش به نمایش می‌گذارد، به نحوی که فقط مدیران حرفه‌ای در مدارس، بالاخص در دبیرستان‌ها بنا به شرایط ویژه‌ای که دارند قادر خواهند شد با انجام بهینه وظایف محوله، دبیرستان‌ها را به اثربخشی برسانند.

 

از آنجا که کار مدیر این است که بتواند کارها را به وسیله و از مجرای دیگران (روسا، هم قطاران، و زیردستان)انجام دهد، بنابراین داشتنمهارت‌های لازم(فنی، انسانیو ادراکی)اهمیت و ارزش زیادی دارد و برای حل مسائل سازمان یک دارایی، ارزشمند و ضروری به حساب می‌آید(رابینز[۱]، ۱۳۷۸).

 

مهارتهای مدیر از جمله مسائلی است که از ابتدای شکل‌گیری مدیریت به معنای امروزی آن مورد توجه صاحب‌نظران و محققان بوده است. در تحقیقی که مکمیلان و شولر[۲] انجام

  • milad milad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی