بررسی عوامل پیش برنده و بازدارنده در استفاده از کتابخانههای عمومی
۲- ۲) کتابخانه چیست؟. ۱۲
۲- ۳) انواع کتابخانه. ۱۲
۲ – ۳ – ۱) کتابخانه آموزشگاهی. ۱۲
۲ – ۳ – ۲) کتابخانه دانشگاهی. ۱۳
۲ – ۳ – ۳) کتابخانه تخصصی. ۱۳
۲ – ۳ – ۴) کتابخانه ملی. ۱۴
۲ – ۳ – ۵) کتابخانه عمومی. ۱۴
۲ – ۴) تاریخچه کتابخانههای عمومی. ۱۵
۲ – ۴ – ۱) تاریخچه کتابخانههای عمومی در جهان. ۱۵
۲ – ۴ – ۲) تاریخچه کتابخانههای عمومی در ایران. ۱۶
۲ – ۴ – ۳) تاریخچه کتابخانههای عمومی در استان همدان. ۱۸
۲ – ۵) هدف کتابخانههای عمومی. ۲۰
۲ – ۶) وظایف کتابخانههای عمومی. ۲۱
۲ – ۷) وظایف کتابخانه عمومی بر اساس بیانیه ایفلا/یونسکو ۲۳
۲ – ۸) کتابخانه به مثابه جزئی از نهاد اجتماعی ۲۴
۲ – ۹) کتابخانه عمومی به مثابه یک سازمان ۲۵
۲ – ۱۰) نقش کتابخانه عمومی در توسعه. ۲۷
۲ – ۱۱) کاربران کتابخانه عمومی. ۲۸
۲ – ۱۲) استفاده از کتابخانه عمومی. ۳۰
۲ – ۱۳) تأثیر خانواده. ۳۲
۲ – ۱۴) تأثیر نهادهای تربیتی. ۳۵
۲ – ۱۵) شرایط اقتصادی کاربران. ۳۸
۲ – ۱۶) ساختار کتابخانه. ۴۰
۲ – ۱۶ – ۱) به لحاظ دسترسپذیری. ۴۰
۲ – ۱۶ – ۲) به لحاظ موقعیت کتابخانه. ۴۲
۲ – ۱۷) مدیریت کتابخانه. ۴۳
۲ – ۱۷– ۱) میزان امانت کتاب. ۴۴
۲ – ۱۷– ۲) تعداد روزهای امانت کتاب. ۴۴
۲ – ۱۷– ۳) ساعات باز بودن کتابخانه. ۴۵
۲ – ۱۷– ۴) شیفت کاری کتابخانهها. ۴۶
۲ – ۱۷– ۵) جریمههای دیرکرد منابع. ۴۷
۲ – ۱۷– ۶) عدم امانت کتب مرجع. ۴۸
۲ – ۱۷- ۷) امکانات رفاهی. ۴۸
۲ – ۱۸) خدماتی که کتابخانه ارائه میدهد. ۴۹
۲ – ۱۸ – ۱) اینترنت. ۴۹
۲ – ۱۸ – ۲) سفارش منابع درخواستی. ۵۱
۲ – ۱۹) اطلاعرسانی و تبلیغات خدمات کتابخانه ۵۲
۲ – ۲۰) ویژگیهای کتابداران. ۵۳
۲ – ۲۰ – ۱) ویژگیهای اخلاقی کتابداران. ۵۳
۲ – ۲۰ – ۲) تواناییهای علمی کتابداران. ۵۶
۲ – ۲۱) مدل مفهومی پژوهش. ۵۹
۲ – ۲۲) پیشینه پژوهش. ۶۰
۲ – ۲۲ – ۱) پیشینه در داخل. ۶۰
۲ – ۲۲ – ۲) پیشینه در خارج. ۶۵
۲ – ۲۳) استنتاج از مرور پیشینهها. ۷۰
فصل سوم: روششناسی پژوهش
۳ – ۱) مقدمه. ۷۱
۳ – ۲) نوع و روش پژوهش. ۷۲
۳ – ۳) جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری ۷۳
۳ – ۳ – ۱) جامعه آماری پژوهش ۷۳
۳ – ۳ – ۲) نمونه و روش نمونه گیری ۷۳
۳ – ۳ –۳) پیدا کردن فرمولی برای برآورد حجم نمونه ۷۶
برای دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت jemo.ir مراجعه نمایید. |
۳– ۴) متغیرهای پژوهش. ۷۷
۳ – ۴ – ۱) متغیر مستقل ۷۷
۳ – ۴ – ۲) متغیر وابسته ۷۸
۳ – ۵) روش گردآوری اطلاعات. ۷۸
۳ – ۶) ابزار گردآوری اطلاعات. ۷۹
۳ – ۶ – ۱) اجزای پرسشنامه ۸۰
۳ – ۶ –۲) تعیین اعتبار و روایی ابزار گردآوری اطلاعات ۸۲
۳ – ۷) روش تجزیهوتحلیل داده ها و اطلاعات. ۸۳
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
۴ – ۱) مقدمه. ۸۴
۴– ۲) توصیف دادههای پژوهش. ۸۵
۴ – ۲– ۱) توصیف متغیرهای جمعیتشناختی پژوهش ۸۵
۴ – ۲– ۲) تفسیر توصیفی دادهها ۹۱
۴ -۳) انجام آزمون برای تعیین نرمال بودن دادهها ۹۲
۴– ۴) پاسخگویی به سؤالات پژوهش. ۹۳
۴ – ۵) آزمون فرضیات پژوهش. ۱۰۱
فصل پنجم: نتیجهگیری و ارائه پیشنهادها
۵ – ۱) مقدمه. ۱۰۸
۵ – ۲) تحلیل یافتههای پژوهش. ۱۰۹
۵ – ۲ – ۱) تحلیل سؤالات پژوهش ۱۰۹
۵ – ۲ – ۲) تحلیل فرضیههای پژوهش ۱۱۶
۵ – ۳) پیشنهادات اجرایی. ۱۱۹
۵ – ۴) پیشنهاد برای پژوهشهای آتی. ۱۲۱
منابع و مأخذ:. ۱۲۲
منابع فارسی. ۱۲۲
منابع لاتین. ۱۳۱
پیوست .۱۳۴
مقدمه
امروزه، یکی از شاخصهای توسعه در هر کشوری بر مبنای تولید، اشاعه و مصرف اطلاعات ارزیابی میشود. در جوامع دانشبنیان، مراکز اشاعه اطلاعات از جمله کتابخانهها، به ویژه کتابخانههای عمومی، از جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند، چرا که جوامعی که «دسترسی آزاد» به اطلاعات را برای تمامی شهروندان خود به خوبی فراهم میآورند؛ از رشد و تولید اطلاعاتیِ بالاتری برخوردار خواهند بود (بیگدلی، ۱۳۸۸، ص ۲۹۸).
تا قبل از ظهور کتابخانههای عمومی، استفاده از کتابخانه و مطالعه محدود به طبقه اشراف و دانشمند بود (مزینانی،۱۳۸۲). همچنین، با توجه به محدودیتهای موجود، همه افراد جامعه نمیتوانستند از کتابخانه استفاده کنند. چرا که هدف کتابخانه عمومی، ارائه خدمات به تمامی گروههای سِنی یک جامعه است (کوبل[۱]،۲۰۱۰، ص ۲۹)؛ بنابراین، افراد آگاه و
- ۹۹/۰۸/۲۹