سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه

با توجه به این اطلاعات در جدولی به مقایسه ی حاشیه ی سود در دو بازار سنتی ایران و حراج، پرداخته ایم مطابق این جدول، حذف دلالان، کاهش ضایعات و نوسانات کم قیمت، قیمت خرده فروشی پایین تر به همراه حاشیه ی سود خالص بالاتر خرده فروشان در شرایط بازار حراج نسبت به بازار سنتی را در پی دارد.
کل تولید گل رز در استان اصفهان در سال ۱۳۸۶ برابر ۲۷۹۳۹ هزار شاخه بوده است (نیکوئی، ۱۳۸۹)، با توجه به این میزان تو لید و اطلاعات ارائه شده برای عوامل مختلف بازاریابی جدولی تهیه شد؛
در این جدول، تاثیر کل برقراری بازار حراج گل نسبت به بازار سنتی گل رز بر قیمت ها، هزینه ها، حاشیه های بازاریابی و سود عوامل مختلف بازاریابی گل رز استان اصفهان دیده می شود؛ مطابق این جدول، برقراری بازار حراج گل در ایران ضمن کاهش حاشیه های ناخالص بازاریابی، با کاهش مجموع هزینه های بازاریابی و به خصوص ضایعات، حاشیه ی سود بالاتری را برای کلیه ی عوامل بازاریابی در پی دارد.
در این حالت، حاشیه ی سود کل عوامل در یک سال در حدود ۴۶ میلیارد ریال خواهد بود.
افزون بر اثرات اقتصادی، برقراری این بازار بر معیارهای مختلف بازاریابی نیز موثر است؛ در جدولی به مقایسه ی این معیارها در دو بازار سنتی و حراج پرداخته ایم؛ مطابق این جدول برقراری بازار حراج گل، افزون بر افزایش سهم تولیدکننده، افزایش ناچیز سهم عمده فروشان و کاهش سهم خرده فروشان و ضریب هزینه ی بازاریابی، افزایش کارایی بازاریابی را نیز در پی دارد. در عین حال، با وجود افزایش ناکارایی قیمتی در بازار حراج، به دلیل کاهش ناکارایی فنی، ناکارایی کل بازار کاهش خواهد یافت.
در نتیجه، می توان گفت که معیارهای بازاریابی در شرایط وجود بازار حراج اصلاح می شود (نیکوئی، بخشوده، ۱۳۸۹).

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

عکس مرتبط با اقتصاد

۲-۱۲- سیستم گلخانه ای پایدار

محصولات گلخانه ای حاصل سیستم های کشاورزی فشرده هستند که به شدت تحت تاثیر بستر کاشت، آب و اقلیم هستند و نیازمند مدیریت ویژه و پایدار است.
تولید در سیستم های پایدار تابع قوانین و مقرراتی است که بکار گیری آنها تخصص، تجربه، قانون مداری و مسئولیت پذیری ویژه ای را می طلبد و در واقع یک سیستم گلخانه ای پایدار می بایست ضمن کاهش اثرات تخریبی بر منابع طبیعی، جامعه تثبیت شده کشاورزی را حفظ کند، امکان تولید پایا و پویای محصول را هم در کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد نماید و در عین حال اقتصادی و رقابتی باشد.
اما این مهم به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد که از جمله آنها می توان به روش کنترل میکرو کلیمای گلخانه، مدیریت بهره برداری از انرژی، جنس مصالح و پوشش گلخانه و کودها و آفت کش ها اشاره نمود؛ میکرو کلیمای گلخانه عامل اصلی رشد محصول و کنترل طغیان آفات و بیماری ها بوده و به عنوان بستر اصلی تولید به شمار می رود و بنابراین لازم است یک استراتژی پایدار برای مدیریت آن و با هدف تضمین شرایط رشد گیاه و به همان اندازه کاهش مصرف انرژی تعریف کرد یا به بیان دیگر کنترل تلفیقی میکرو کلیما با صرف کمترین مقدار انرژی گرمایشی و حتی بدون آن مورد نظر قرار گیرد که نهایت آن مدیریت تلفیقی و دینامیک دما و غلظت دی اکسید کربن بر اساس مدل فوتوسنتزی و تابش ناپایدار محیط بیرون است که می تواند تا ۴۸ درصد انرژی صرف شده برای کنترل میکروکلمیا را بکاهد.
بنابراین اقدامات ضروری در این خصوص عبارتند از:
۱- بهره گیری از انرژی های تجدید شونده غیر فسیلی؛
۲- استفاده از مصالح و پوشش های خاص که ضمن کاهش مصرف سوخت، طیف نور دریافتی را مدیریت می نمایند؛
۳- بهره گیری از سیستم های کشت بدون خاک بسته و تخصصی؛
۴- رعایت قوانین و مقررات IPM؛
۵- بهره گیری از روش های کنترل تلفیقی در مدیریت میکروکلیمای گلخانه؛
امروزه با بهره گرفتن از فناوری های نوین اطلاعاتی ساخت گلخانه هایی امکان پذیر است که به صورت بهینه و اتوماتیک موارد فوق را می توان مدیریت کرد (صادقی، ۱۳۹۳).

۲-۱۳- راهبردهای توسعه اقتصادی گل و گیاهان زینتی

در بخش کشاورزی ایران، صنعت گل و گیاهان زینتی دارای پتانسیل بزرگی برای ایجاد درآمدهای غیر نفتی و کارآفرینی می باشد.
میزان سطح تولید گیاهان زینتی کشور روند افزایشی داشته است و اکنون با حدود ۵۵۰۰ هکتار حدود ۱ درصد تولید جهانی را دارا است ولی علی رغم شرایط مناسب، کمتر از ۱/۰ درصد از صادرات جهانی را دارد.
برای افزایش تولید و جهش در میزان صادرات، برخی راهبردهای کلان از قرار زیر می باشد:
۱- ضرورت سمت و سوی صادراتی تولید گل: جهانی شدن تولیدات و توسعه اقتصادی پایدار، بدون دستیابی به بازارهای صادراتی سخت و ناشدنی است؛ سیستم تولید گل کشور بایستی به گونه ای برنامه ریزی شود که توسعه تولید و توسعه بازار همزمان به پیش برود؛ در این راستا چالش اصلی کوچک بودن واحدهای تولیدی و نبود تولید تخصصی است، کاهش قیمت تمام شده از جمله کاهش مصرف انرژی و آب، نکاتی کلیدی در توسعه پایدار این بخش می باشد.
۲- افزایش دانش فنی نوین گل و گیاه: فناوری و نوآوری در صنعت گل و گیاه مهم ترین محورهای توسعه رقابت بین المللی می باشد، ورود دانش فنی نوین گل و گیاه در کنار دانش فنی بومی بالا، سبب شکوفایی و جهش این صنعت خواهد شد.
۳- بهره گیری از تعاون: بایستی تعاون به معنای واقعی، سیستمیک، برنامه محور و هدفمند در راستای بالندگی این صنعت قرار گیرد و تولیدات پراکنده و ناپیوسته را به تولید انبوه و پیوسته تبدیل سازد، از سوی دیگر تجارب نشان داده که صنعت گل و گیاه به شدت پویا است و بخش دولتی به تنهایی نمی تواند آن را هدایت نمایند، نقش دولت باید تسهیل کننده و غیر مستقیم باشد.
۴- توسعه بازار گل و گیاه: در این مورد الگوی توسعه صنعت گل و گیاه هلند می تواند مورد توجه باشد.
۵- کمک به ایجاد موسسات به نژادی، تکثیری و تجاری: راه اندازی این موسسات، بنگاه های تولیدی را به تمرکز روی تولید و کیفیت هدایت خواهد کرد (شفیعی، ۱۳۹۳).

۲-۱۴- بررسی شیوه های مختلف بسته بندی گل های شاخه بریده

به منظور بسته بندی مناسب گل های بریده دنیا از جعبه های مقوایی، چوبی و پلاستیکی استفاده می شود که رایج ترین و به صرفه ترین آن ها جعبه های مقوایی است، جعبه ای بسته بندی در اشکال و اندازه های متنوعی می شوند که از بین آن ها جعبه های تلسکوپی، چاکدار و پوشه ای بیشتر استفاده می شوند؛ در طی سالیان جعبه های سنتی تغییر کرده و طرح های جدیدتری برای بهبود حمل و نقل گل های بریده ایجاد شده است؛ گل های حساس به زمین گرایی و یا نیازمند به محلول گلجای به صورت عمودی جابجا می شوند، برای خنک سازی موثر گل های بریده جعبه هایی با سیستم زبانه ای مهر و موم و به گونه ای ساده طراحی شده که این زبانه ها بعد از خنک سازی مسدود می شوند تا گل ها کمتر در معرض دمای محیط قرار بگیرند (صفاری، ۱۳۹۳).

۲-۱۵- هوش تجاری در بازار گل و گیاه

پیتر دیلیمن[۹]
پیتر دیلیمن از بنیانگذاران، مدیر بازرگانی و رئیس شرکت Inergy ، هوش کسب و کار ارائه دهنده راه حل های هوش تجاری است.
او بیش از ۱۶ سال تجربه در کسب و کار اطلاعاتی، داده ها، پیاده سازی انبار برای سازمان های بزرگ و متوسط، از جمله خدمات مالی، رسانه ها، خرده فروشی، تدارکات و شرکت های غیر انتفاعی را دارد. او کار خود را به عنوان مشاور Inergy در سال ۱۹۹۹ شروع کرد و در حال حاضر مسئول بازاریابی و فروش است (پیتر دیلیمن، ۲۰۱۳).

۲-۱۵-۱- مسیرهای هوشمند برای اجرا

بازارهای تجاری امروز با رقابت های شدید مشخص می شود، این به این معنی است که حاشیه بین موفقیت و شکست ناچیز است.
پیتر دیلیمن از Inergy توضیح می دهد، راه حل هوش تجاری کمپانی اش را که می تواند کسب و کار مناسب داشته باشد، اطلاعات هدف، ماندن آنها (کمپانی ها) را در بازار رقابت تضمین می کند.
انتخاب و رقابت از ویژگی های کلیدی بازار مدرن است، رقابت بین کمپانی ها در هر بخشی از کسب و کار و ضعف عملکردهای ضعیف شرکت ها به طور همزمان شرکت ها را به بهبود خدمات خود برای پیشی گرفتن از رقبای خود تحریک می کند.
شرکت های بلند پرواز که درک عمیقی از ماهیت بازار دارند، آرایه وسیعی از انتخاب را در اختیار مشتریان می گذارند؛ این شرکت های ماندگار مصرف کننده های مدرن و آینده ای روشن دارند.
راه حل های هوش تجاری، که دسته بندی می کند، یکپارچه سازی می کند و کسب و کارهای حاضر را تجزیه می کند.
در این زمینه اهمیت بسیار زیاد راه حل های هوش تجاری، جمع آوری کردن، یکپارچه سازی و تجزیه و تحلیل کسب و کارهای کنونی اطلاعات مهم و حساس تعجب آور است.
آگاهی کمپانی ها در مورد فهم واقعی هر دو فرایند کسب و کار و تکنولوژی هوش تجاری، پیش نیاز مطلق راه حل های موثر هوش تجاری است، و رو به افزایش می باشد.
از نظر آقای پیتر دیلیمن که بنیان گذار Inergy است، در اوترکت[۱۰] برای تهیه راه حل های هوش تجاری که نیازمند یک سطح بالایی از تخصص فنی می باشد، بسیار دشوار است.
تخصص شرکت ما هوش تجاری و انبار داده به عنوان ارائه دهنده خدمات است.
او گفت: چیزی که ما ارائه می دهیم طراحی و توسعه راه حل های هوش تجاری برای کمپانی ها در شماری از مناطق مختلف است.
اگر چه ما برای خرده فروشان و همچنین در صنعت خدمات مالی و تدارکات شرکت کارهای زیادی انجام می دهیم، ما تمرکز خاصی روی یک بازار خاص نداریم و راه حل ها را برای شرکت هایی که در مدیریت اجرایی، تقسیم بندی مشتری و یا هر بخش دیگری از هوش تجاری که مشکل دارند توسعه داده ایم، ما بر گرفتن اطلاعات درست برای افراد مشخص در زمان مناسب تمرکز می کنیم (پیتر دیلیمن، ۲۰۱۳).

۲-۱۵-۲- آنالیز و سپس ارائه

دستیابی به اهداف ضروری Inergy در جامعه کاربردی شرکتها به سرعت شناسایی می شود. کمپانی، با یک گراند وسیعی در زمینه راه حل های هوش تجاری از کمپانی هایی با گزارش های مدیریتی گسترده تا داشبورد و داده کاوی، در حالت ایده آلی برای پاسخ گویی به مشتریان منحصر به فرد خود قرار دارد. از نظر دیلیمن بهتر این است که پروژه به پروژه های کوچکتر تقسیم شود و سپس ما بر روی آنها کار کنیم، ما مشکلات مشتریان را آنالیز می کنیم و راه حلی برای تثبیت قیمت ها در چارچوب زمانی خاص براساس قابلیت مورد نیاز مشتری ارائه می دهیم.
ما برای بزرگترین شرکت هلند کار نمی کنیم بلکه ما به طور ویژه در سازمان های میانی که به پیشرفت راه حل های هوش تجاری نیاز زیادی دارند، کار می کنیم.
آنچه ما می بینیم این است که سرمایه گذاری در تکنولوژی هوش تجاری برای این شرکتها از پروژه اولیه آنها بزرگتر است، واضح است که شرکت های کوچکتر تحت فشارهای مختلفی نسبت به همتایان بزرگتر خود قرار دارند، در حالیکه اذعان می شود، عنصری از حقیقت در این دیدگاه وجود دارد.
دیلیمن بر این باور است که شکست بازتاب حقیقت پیچیده جهان تجاری مدرن است، او می گوید آنچه ما می بینیم این است که شرکت های کوچکتر با مشکلاتی مشابه شرکت های بزرگ مواجه می شوند برای مثال خرده فروشان میانی «واسطه»، شرکت های رسانه ای را می توان نام برد.
برخی از مشتریان ما صد ها هزار معامله را در طول روز ایجاد می کنند و باید چند تا از برنامه های پیچیده منبع را برای تولید مفید اطلاعات کسب و کار ادغام کنند.
براساس آمار و ارقام اگر راه حل های یک سیستم پیچیده قادر به ترکیب تمام اطلاعات مربوطه باشند به تصویب می رسد.
دیلیمن می گوید Inergy باید توانایی انعکاس راه حل ها را داشته باشد و او در مورد کارایی سرور netezza «سیستم انبار داری مدرن» توضیح می دهد که از برنامه پیشرفته انبار داده در قلب زیر ساخت های میزبان استفاده می کند.
اگر چه شرکت های میانی بسیار علاقه مند هستند به این نوع از تکنولوژی اما این برای آنها بسیار گران تمام می شود.

  • milad milad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی